¨

Invigning av Upptäck konsten i Nynäshamn

Datum: 2024.05.29 - 2024.05.29

Ämnen: konstvisning, Offentlig konst, Upptäck konsten

Tillsammans med Nynäshamns kommun släpper Stockholms läns museum ett nytt spår i appen Upptäck konsten. I samband med lanseringen arrangerar länsmuseet och Nynäshamns kommun en konstvisning i Nynäshamn den 29 maj kl 17.00.

Rebecka Walan konstintendent vid Stockholms läns museum visar den offentliga konsten i Nynäshamn tillsammans med Mona-Lisa Lindgren, Kultur-och Bibliotekschef i Nynäshamns kommun. Samling vid konstverket Solbåt mot havet på Stadshusplatsen. Avslutning i centrala Nynäshamn.

I appen finns möjlighet att ta reda på mer om både konstverk och konstnärer. När Nynäshamn läggs till presenteras offentlig konst i 14 av länets 26 kommuner och sammanlagt kan du ta del av 165 konstverk. Flera konstverk är taktila så att du både får ta och känna på konsten.

Upptäck konsten är gratis att ladda ner till din mobiltelefon. Appen hittar du i App Store eller på Google Play.

Invigning av Upptäck konsten

När: Onsdagen den 29 maj kl 17.00─18.00
Var: Samling vid konstverket Solbåt, Stadshusplatsen.