Stockholms läns museum kommer till Kungens kurva

Mitt under julruschen i Kungens kurva den 7:e december bjöd Stockholms läns museum på en flashmob. När den gamla slagdängan ”Sole, sole, sole” med Siw Malmqvist från 1964 plötsligt sattes på i högtalarna, strömmade det fram cirka 50 personer från olika håll i blandade åldrar. Genast började de damma och feja bland kastruller, bord och soffor för att sedan bryta städningen med några danssteg. Denna udda händelse är kanske inte någonting man vanligtvis brukar förknippa med ett museum, men detta ska ses som ett startskott till museets närvaro i Kungens kurva under våren 2020. Vi vill väcka nyfikenhet och få kontakt med människor som vill dela med sig av sina berättelser och minnen kring platsen Kungens kurva.