Hem ljuva hem, del 1 av 7

Hem ljuva hem. Stadsmuseet Stockholm. Del 1 av 7 i seminariet “Att göra det svårt för sig” på Stadsmuseet 18 november 2013. Seminariet är ett samarbete mellan Stockholms läns museum och Stadsmuseet och genomförs som en del i länsmuseets projekt Upptäck Botkyrka, som genomförts med stöd från Länsstyrelsen i Stockholm.

Se filmen med seminariet

Under ett par års tid har Stadsmuseet i Stockholm drivit projektet Hem ljuva hem i samarbete med SHIS bostäder. Syftet har varit att undersöka hur museet genom att kombinera samtidsdokumentation, dialogarbete och pedagogik kan öppna museet för nya grupper, men också inlemma mångas erfarenheter i museets samlingar.

Medverkande: Bo Larsson, Stadsmuseet Anna Seidelvall Byström, Stadsmuseet Ann-Chatrin Hedström, Stadsmuseet